کد خبر : 6108
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷

مدیر امور بین الملل سازمان غذا و دارو عنوان کرد:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو گفت: بیش از ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس اقتصادی تجاری ایران و آفریقا شرکت کردند که می‌تواند زمینه همکاری بیشتر در حوزه صادرات محصولات سلامت محور به این کشورها باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح تجارت، حمیدرضا اینانلو، مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری و صادرات محصولات سلامت محور با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

 

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

 

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است.

 

دومین نشست بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور بیش از ۲۰ کشور آفریقایی از ۷ تا ۱۰ اردیبهشت در تهران برگزار شد.

پایان پیام/

چاپ خبر

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.