دبير کارگروه تدوين منشور تحول روابط عموميهاي کشور در تبريز خبر داد:
تولد یک تحول؛ منشور تحول روابط عمومی ایران تدوین شد

به گزارش صبح تجارت به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، منشور تحول روابط عمومی ایران با هدف ایجاد تحول بنیادین در روابط عمومی و ارتقای جایگاه آن در سازمانها و جامعه، توسط اساتید و متخصصان روابط عمومی کشور تدوین و منتشر شد.
این منشور که شامل ۹ ماده است، چارچوبی جامع برای ارتقای عملکرد، اثربخشی و مدیریت نظام ارتباطات سازمانها (اعم از دولتی، نیمه دولتی و خصوصی) ارائه میدهد.
دبیر کارگروه تدوین منشور تحول روابط عمومیهای کشور در حاشیه گردهمایی مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاههای اجرایی آذربایجانشرقی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه این منشور با تأکید بر رویکردهای نوین ارتباطی، استانداردهای بینالمللی و با در نظر گرفتن نقش حیاتی روابط عمومیها در پیشبرد اهداف توسعهای کشور، تحقق اهداف سازمانها و ارتقای سطح آگاهی و اعتماد عمومی و ایجاد سرمایه اجتماعی، تدوین شده است گفت: این منشور نقشه راهی نو برای اعتلای نظام ارتباطات یکپارچه کشور و دغدغههای متخصصان و کارشناسان روابط عمومی در خصوص جایگاه روابط عمومی در کشور است.
حمید شکری خانقاه اضافه کرد: برای تدوین این منشور جلسات و هم اندیشیهای متعددی صورت گرفته و معتقدیم این سند راهبردی میتواند به عنوان نقشه راهی برای تحول روابط عمومی در ایران مورد استفاده همه سازمانها، انجمنهای تخصصی و دانش پژوهان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تدوین منشور تحول روابط عمومی ایران؛ از استقلال تا هوش مصنوعی، همه چیز برای ایجاد و گسترش یک روابط عمومی مدرن است با ارایه محورهای اصلی منشور گفت: تحول در فرآیند جذب و آموزش نیروی انسانی: جذب نیروهای متخصص و متعهد، ارائه برنامههای آموزشی بهروز و ایجاد فرصتهای یادگیری و رشد فردی برای کارکنان، بازنگری در ساختار و تشکیلات سازمانی: طراحی ساختار سازمانی منعطف و چابک، تعریف مشاغل تخصصی و تامین تجهیزات و فناوریهای نوین، استقلال رأی و مشارکت در تصمیمگیریهای استراتژیک: حضور فعال روابط عمومی در تصمیمگیریهای کلان سازمان و برخورداری از بودجه مستقل، رویکرد مسئلهمحوری و برنامهریزی راهبردی: شناسایی و تحلیل مسائل سازمان و تدوین برنامههای راهبردی با هدف دستیابی به اهداف کلان، نظاممندی فرآیندهای نوین ارتباطی و نوآوری: استفاده از فناوریهای نوین و ابزارهای دیجیتال، بهویژه هوش مصنوعی، برای ارتقای ارتباطات، ارزیابی و اندازهگیری اثربخشی فرآیندها: تعیین شاخصهای کلیدی عملکرد (KPIs) و سنجش مستمر اثربخشی اقدامات روابط عمومی، ایفای نقش روابط عمومی در توسعه ملی و مسئولیت اجتماعی: مشارکت در پروژههای ملی، ترویج فرهنگ سازمانی و ارزشهای اخلاقی و رفتارهای مسئولانه، مدیریت ارتباطات راهبردی و اخلاق حرفهای در بحران: تدوین برنامههای مدیریت بحران، رعایت اصول اخلاق حرفهای و اطلاعرسانی شفاف و بهموقع و اصلاح فرآیندهای ارتباطی سازمانها با مردم: تسهیل و تسریع ارتباطات، حذف پیچیدگیهای اداری و کاهش فساد اداری از مهمترین محورهای این منشور است.
دبیر کارگروه تدوین منشور تحول روابط عمومیهای کشور ادامه داد: تدوینکنندگان این منشور آقایان داود زارعیان، حمید ضیایی پرور، احمد یحیایی ایلهای و حمید شکری خانقاه هر کدام با سه دهه تجربه موثر در محیط دانشگاهی و مدیریت روابط عمومی سازمانی و انتشار آثار علمی و کتابهای کاربردی در حوزه روابط عمومی بر این باورند که با اجرای کامل آن، و همراهی و مشارکت سازمانها و ارگانها و انجمنهای متولی میتوان شاهد تحولی چشمگیر در روابط عمومی ایران بود و به ارتقای سطح آگاهی، افزایش اعتماد و ارتقای مشارکت عمومی و افزایش سرمایه اجتماعی کمک کرد.
وی در این خصوص گفت: ما با التزام به این اصول و تلاش برای بهبود مستمر نظام ارتباطات یکپارچه کشور، خواهیم توانست شاهد تحولی چشمگیر در راستای تعالی سطح آگاهی، افزایش اعتماد و ارتقای مشارکت عمومی و در نهایت ایجاد سرمایه اجتماعی پایدار با ایجاد روابط عمومی راهبردی مردممدار و سازمانمحور در ایران باشیم.
گفتنی است، این منشور در اختیار تمامی سازمانها و نهادهای دولتی و خصوصی قرار گرفته است تا با بومی سازی و اجرای آن، گامی مهم در جهت توسعه پایدار کشور و تحول بنیادین روابط عمومی مدرن در جامعه برداشته شود.
برچسب ها :احمد يحيايي ايلهاي ، ارتقاي مشارکت عمومي ، افزايش سرمايه اجتماعي ، ايجاد تحول بنيادين در روابط عمومي ، توسط اساتيد و متخصصان ، تولد يک تحول ، حميد شکري خانقاه ، حميد ضيايي پرور ، داود زارعيان ، دولتي ، روابط عمومي مدرن ، روابط عمومی ، رويکردهاي نوين ارتباطي ، سازمان جهاد کشاورزي استان آذربایجان شرقی ، سرمايه اجتماعي پايدار ، صبح تجارت ، منشور تحول روابط عمومي ايران ، نهادهاي دولتي و خصوصي ، نيمه دولتي و خصوصي
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰