به گزارش صبح تجارت به نقل از روابطعمومی و امور بینالملل صندوق ذخیره فرهنگیان، همایش دوروزه “جهش تولید،رضایت مشتری و بهره وری پایدار” با حضور محسن احمدی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان، مهدی نیکفر مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزرات آموزش و پرورش، مفید امینی مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، مدیران و کارشناسان شرکت بیمه معلم در اصفهان برگزار شد و دومین روز این همایش نخستین مرکز نوآوری و فناوری صنعت بیمه کشور تحت عنوان مگنت با چندین تیم استارتابی متعلق به بیمه معلم رونمایی و همزمان چند اپلیکیشن ویژه مگنت راه اندازی و فعال گردید.
محسن احمدی در حاشیه این همایش از نخستین مرکز نوآوری و فناوری صنعت بیمه کشور در بیمه معلم تحت عنوان “مگنت” رونمایی کرد و در سخنانی توجه به علم بویژه فناوریهای نوین و بهرهمندی از نوآوریهای باز پژوهشگران جوان کشور را برای همه بنگاههای اقتصادی ضروری دانست و با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری بیمه معلم اظهار داشت: این مرکز تحت عنوان مگنت، اولین مرکز نوآوری در کشور است که با مجوز رسمی پارک فناوری پردیس و معاونت علمی ریاست جمهوری فعالیت میکند و با قابلیت پذیرش و استقرار چندین تیم
استارت آپی ضمن زمینه سازی سرمایه گذاری جهت پیاده سازی ایدههای نوآورانه باعث اصلاح و اتقای فرآیند ارائه خدمات بیمهای از طریق محصولات فناورانه جدید خواهد شد.
مرکز نوآوری بیمه معلم، نقطه اتصال دانش و صنعت
وی مرکز نوآوری مگنت بیمه معلم را نقطه اتصال دانش و صنعت ارزیابی نمود و با تاکید بر اینکه بزودی شاهد نتایج اثربخش فعالیت مرکز نوآوری بیمه معلم خواهیم بود افزود : از مزایای این مرکز که درچارچوب سیاستهای برنامههای سوم و چهارم توسعه دولت ایجاد شده میتوان به ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی، تجاریسازی دستاوردهای تحقیقاتی-کاربردی، توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط دانش بنیان، تسهیل انتقال دانش و فناوری از مراکز دانشگاهی به صنعت بیمه و برطرف نمودن نیازهای جامعه اشاره کرد.
احمدی با اشاره به تجربه شخصی خود در راهاندازی و توسعه مراکز نوآوری تصریح کرد: بنده در مسوولیتهای قبلی افتخار پایهگذاری مرکز نوآوری در یکی از هلدینگهای مهم کشور را داشتم که با کمک معاونت علمی رئیس جمهوری فعالیتهای حرفهای خود را انجام داد و تاکنون آثار و نتایج بسیار خوبی درپی داشته است.
نقش پررنگ مراکز نوآوری در موفقیت و بهبود عملکرد شرکتها
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: واقعیت این است که نوآوریهای باز، نقطه اتصال سازمانهای نوگرا و روزآمد به بهرهمندی از تازهترین یافتههای علمی حتی در دوردستهاست و پیگیری این سیاست، باعث مطالبه ما از مدیران و روسای هلدینگها و شرکتهای صندوق است که از ظرفیت محققان، نوآوران و پژوهشگران علاقمند در حوزههای تخصصی مختلف استفاده کنند.
وی عمده فعالیت مرکز نوآوری بیمه معلم را در حوزه اینشورتک ذکر کرو و گفت این مرکز با جذب استارتاپهای فعال در حوزه بیمه به دو هدف مهم یعنی ارائه محصولاتی با هدف اصلاح کمی و کیفی فرآیندها و روز امدی صنعت بیمه و عرضه محصولاتی با هدف ارتقای فروش خدمات بیمهای و نواوری حوزه بیمهای را دنبال خواهد کرد.
احمدی یکی دیگر از خدمات مرکز نوآوری بیمه معلم را ارائه خدماتی در حوزه مشاوره در حوزههای مالی و سرمایه گذاری، تجاری سازی و مارکتینگ ذکر کرد.
مراکز نوآوری، نیازهای فناورانه کشور را تامین می نمایند
مدیرعامل صندوق با اشاره به دستاوردهای متعدد مراکز نوآوری در صنایع مختلف اظهار داشت: اصلاح و ارتقای فرآیند ارائه خدمات بیمهای از طریق محصول شتاب دهنده، ارتقای کمی یا افزایش فروش خدمات، ارتقای کیفی خدمات بیمهای از طریق بکارگیری نوآوریهای روزآمد، ایجاد بانک اطلاعاتی مدیریت دانش و سوابق ایدهها و استارتاپها، توسعه تکنولوژی بیمه و صنعت بیمه در عملیات و فعالیتهای بیمهگری و همچنین توسعه کارآفرینی با هدایت نوآوران به سمت ایجاد موسسات دانایی محور، از دستاوردهای مرکز نوآوری مگنت خواهد بود.
احمدی با اشاره به نقش بسیار مهم استارتاپها در موفقیت و بهبود عملکرد شرکتها، گفت: توجه، حمایت و شکلدهی به استارتاپهای حوزه تکنولوژی بیمهای و ایجاد شتابدهندههای کسب و کار در این حوزه، ما را در ادامه درست و مستمر مسیر فعالیتهایمان کمک میکند.
مدیرعامل صندوق اظهار داشت: حمایت از این قشر خوشفکر و خلاق به شکل فراهم کردن بستری مناسب برای اجرایی نمودن ایدهها باعث میشود نوآوریها و فناوریهای جدید به سازمانها تزریق شده و باعث نشاط و پویایی میشود و از سوی دیگر اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی تسهیل میگردد.
تاکید بر استفاده از خدمات اقتصاد دانش بنیان و بازاریابی دیجیتال
مدیرعامل صندوق با تأکید بر برنامهریزی دقیق و حضور پررنگ و موثر در حوزه اقتصاد دانشبنیان و بازاریابی دیجیتال، گفت: چابکسازی و سودآوری بیمه معلم منوط به بهرهمندی از ظرفیتهای این حوزه است و همه باید تلاش کنیم با ارتقای سطح درآمدی مجموعههای بیمه و بانک، رضایت جامعه بزرگ فرهنگیان جلب و سود حاصل از فعالیتهای اقتصادی شرکتهای زیرمجموعه در چرخه اقتصادی زندگی آنها ملموستر شود.
حمایت صندوق از پژوهشگران جوان از طرح ایده تا تجاریسازی آن
وی با اعلام حمایت صندوق ذخیره فرهنگیان از طرحهای کاربردی و ایدههای پژوهشگران جوان کشور بویژه خانواده فرهنگیان گفت: از سیاستهای راهبردی صندوق ذخیره فرهنگیان توجه ویژه به نهادینه شدن فعالیتهای دانش بنیان بویژه در شرکتهای صنعتی و تولیدی تابعه صندوق بیان کرد و گفت در این زمینه تجربیات خوبی در شرکت ماشین سازی اراک به عنوان صنعت ساز و نماد تولید دانش بنیان داشته ایم و این سیاست در سایر شرکتهای صندوق ذخیره در حال اجراست.
افزایش سهم بازار و رشد ۲۵۰ درصدی حق بیمه تولیدی معلم در یک سال گذشته
احمدی در ادامه با اشاره به عملکرد شرکت بیمه معلم در سال مالی گذشته خاطرنشان کرد بیمه معلم در سنوات گذشته با ریسکهای مختلفی از جمله ریسک بازار، ریسک اعتباری، ریسک نقدینگی و بالا بودن نسبت مطالبات نسبت به میانگین صنعت و ریسک عملیاتی مواجه بود که در دوره جدید پس از شناسایی این ریسکها، برنامههای کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت برای بهبود و توسعه فعالیت شرکت تدوین و اجرایی شد که نتیجه آن در آمار و ارقام عملکردی امسال نمایان شده است.
سودآوری پایدار و افزایش سهم بازار
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر اهمیت پیاده سازی استراتژی توسعه بازار در بیمه معلم، افزایش ضریب نفوذ در انواع رشتههای بیمهای بویژه بازارهای غیرسهامداری را خواستار شد و گفت مهمترین رسالت یک بنگاه اقتصای سوداوری است لذا برنامه ریزی در شرکت بیمه معلم باید به گونهای باشد که از همه ظرفیتها جهت افزایش سود خالص و بهبود سرانه سود استفاده گردد.
احمدی رصد مداوم بازار و برجسته نمودن مزیتهای رقابتی در بیمه معلم را ضروری دانست و گفت شاخصهای کلیدی مانند افزایش بهره وری بویژه در بخش نیروی انسانی، توسعه فروش و اجرای استراتژیهای بازاریابی مدرن
الزامات صنعت بیمه است.
ثبت بالاترین توانگری مالی در بیمه معلم
وی افزود: ثبت بالاترین نسبت توانگری مالی با نسبت ۱۴۳ درصد، کسب رتبه یک بیمهگر دریایی، رتبه نخست امتیاز حاکمیت شرکتی از فرابورس و همچنین اخذ مجوز تکافل از بیمه مرکزی، از دستاوردهای شاخص بیمه معلم بوده است.
مدیرعامل صندوق ذخیره در همین زمینه بیان کرد: در یک سال گذشته شاهد افزایش سهم بیمه معلم از بازار از ۲٫۷ به ۳٫۵ درصد بودیم و به تبع آن رشد ۲۵۰ درصدي در شاخص حق بیمه تولیدي در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ را داشتیم. تعداد مشتریان این شرکت به ۱۶ میلیون نفر رسیده و این شرکت رتبه ۳ شاخص رضایت مشتریان در بین شرکتهای بیمهای را داراست.
اصلاح سبد پرتفوی و کاهش قابل توجه هزینههای بیمه معلم
مدیرعامل صندوق با بیان اینکه قراردادهای زیانده مورد بازنگری قرار گرفته و تعدادی از آنها حذف و هزینههای اداری عمومی کاهش ۲۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است گفت تلاش شده است با ارتقای نظام وصول مطالبات، موفق به دریافت مطالبات از چند شرکت از جمله شرکت مخابرات و شرکت کشتیرانی جمهوري اسلامی ایران شدیم.
جذب پرتفوی جدید در انواع رشتههای بیمهای/ اصلاح سبد پرتفوی
مدیرعامل صندوق گفت: بیمه معلم به عنوان مجری طرح اربعین عتبات سـازمان حـج و زیارت سال ۱۴۰۳ با پوشش بستههاي بیمه اي براي ۵ میلیون زائر عملکرد خوبی داشت و همچنین به عنوان بیمه گر معتمد وزارت کشور در طرح اتباع و مهاجرین خارجی انتخاب شد.
وی افزود: طی سال گذشته همچنین شاهد جذب مشتریان جدید از جمله وزارت جهـاد کشاورزي، هلال احمر، سازمان تحقیقات و شیرپگاه بودیم و پس از چند سال موفق شدیم که خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان شامل فرهنگیان ۹ استان کشور و ستاد وزارت آموزش و پرورش را در پرتفوی این شرکت داشته باشیم و تلاش می کنیم آن را توسعه دهیم.
بنابر این گزارش، در همایش ” جهش تولید، رضایت مشتری و بهره وری پایدار”، مفید امینی مدیرعامل و شماری از مدیران ارشد شرکت بیمه معلم گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامههای شرکت در سال مالی جدید ارائه نمودند.
./
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0