مدیرعامل ایرانخودرو در اختتامیه دومین همایش بینالمللی قوای محرکه نوین مطرح کرد
هدفگذاری حداکثری داخلیسازی در توسعه تارا هیبرید

به گزارش صبح تجارت به نقل از ایکوپرس- عادل پیرمحمدی، در اختتامیه دومین همایش بینالمللی قوای محرکه نوین، بر نقش چهار صنعت پایه فولاد آلیاژی، پتروشیمی، ماشینسازی و الکترونیک در خودکفایی صنعتی تاکید کرد و گفت: سهم ورق فولادی داخلی در تولید خودروهای ایرانی افزایش یافته است؛ برای مثال در پروژه تارا هیبرید این سهم ۶۰ درصد خواهد بود.
وی افزود: با این حال، تامین برخی مواد اولیه و قطعات الکترونیکی هنوز به واردات وابسته است و حمایت نهادهای سیاستگذار و بانک مرکزی ضروری است.
پیرمحمدی همچنین به همکاری صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: ایرانخودرو پروژههای تحقیق و توسعهای در حوزه پوشش بدنه، پلیمرها و خودروهای هیبریدی را با دانشگاهها دنبال میکند تا قطعاتی نظیر پک باتری و سامانههای کنترل خودرو بومیسازی شوند.
وی درباره نقشه راه تولید خودروهای پاک اظهار کرد: نخستین خودروی هیبریدی با مصرف کمتر از پنج لیتر در ۱۰۰ کیلومتر پیمایش سال آینده تولید انبوه خواهد شد و ظرفیت تولید هیبریدی در دو سال آینده به بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه خواهد رسید. هدف بلندمدت، تولید سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو هیبریدی با بومیسازی نسل جدید باتریها و گیربکسها و کاهش وابستگی به واردات سوخت است.
مدیرعامل ایرانخودرو توسعه قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی را راهبرد اصلی مقابله با آلودگی و کاهش مصرف سوخت دانست و بر اهمیت حمایت مستمر از تحقیق و نوآوری و همکاری صنعت و دانشگاه تاکید کرد.
برچسب ها :بانک مرکزی ، بومیسازی نسل جدید باتریها ، پلیمرها ، تارا هیبرید ، توسعه تارا هیبرید ، توسعه قوای محرکه هیبریدی و الکتریکی ، تولید خودروهای پاک ، حمایت مستمر از تحقیق و نوآوری ، خودرو هیبریدی ، خودروهای هیبریدی ، داخلیسازی ، دومین همایش بینالمللی قوای محرکه نوین ، صبح تجارت ، عادل پیرمحمدی ، مقابله با آلودگی و کاهش مصرف سوخت ، هدفگذاری حداکثری داخلیسازی ، همکاری صنعت و دانشگاه
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰