کد خبر : 6750
تاریخ انتشار : شنبه 9 تیر 1403 - 20:19

تشریح عملکرد لایروبی هدایت کشتی در حوزه لایروبی

تشریح عملکرد لایروبی هدایت کشتی در حوزه لایروبی
مدیرعامل شرکت هدایت کشتی خلیج فارس، با اعلام گزارشی از پروژه ایمنی آبراه در حوزه جنوب غرب، از رشد 36 درصدی لایروبی در سال سوم قرارداد خبر داد و گفت: ركورد ارزشمندی برای شركت هدايت كشتی به ثبت رسيده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات دریایی هدایت کشتی خلیج فارس، حسین صاحبی مدیرعامل شرکت هدایت کشتی، در خصوص تشریح عملکرد لایروبی هدایت کشتی اظهار کرد: به پیوست گزارش پروژه ایمنی آبراه در حوزه جنوب غرب منتهی به پایان سال سوم قراردادی در تاریخ ۳۱ / ۰۲ / ۱۴۰۳ با حجم نهایی(غیرقطعی) ۴،۵۷۰،۲۰۶ مترمکعب، که بیانگر رشد ۳۶ درصدی نسبت به سال اول قرارداد و رشد ۲۲ درصدی نسبت به سال دوم قرارداد می‌باشد، جهت استحضار تقدیم می‌گردد.

وی ادامه داد: شکی نیست که انجام حجم فوق‌الذکر مازاد بر سهمیه تکلیفی و با وجود مشکلات عدیده‌ای مانند تأمین قطعات در شرایط تحریمی، فرسودگی بخشی از ناوگان در اختیار شرکت و افزایش غیرمتعارف هزینه‌ها، با حمایت مدیران عالی و همت همه بخش‌ها و شعب میسر شده و رکورد ارزشمندی برای شرکت هدایت کشتی به ثبت رسیده است.

صاحبی تأکید کرد: در گزارش پیوست احجام برخی مناطق مانند ریگ، چوئبده، خرمشهر و دهانه خوردورق در بندر امام، مطابق تأییدیه قطعی کارفرما و مناطقی که فاقد هیدروگرافی منظم و تأییدیه قطعی بوده‌اند، براساس کمترین درصد هاپرشماری محاسبه و اعلام شده‌اند.

وی افزود: رکورد فوق در حالی بدست آمد، که لایروب‌های بستان(۱۹۱ روز) و دزفول( ۱۰۶) در مجموع ۲۹۷ روز بدلیل تعمیرات زیرآبی خارج از سرویس و شناورهای مکران(۴۲ روز)، هویزه(۳۹ روز)، بستان(۱۱ روز) و دزفول(۴۰ روز) نیز جمعاً ۱۳۲ روز بدلیل تعمیرات فنی خارج از سرویس بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت هدایت کشتی گفت: در خصوص علائم کمک ناوبری با احتساب درصد روشنایی کسب شده معادل بیش از ۹۹ درصد در کنار سرویس و نگهداری مناسب، بازدیدهای دوره‌ای علائم و تعویض تعداد زیادی از بویه‌های فلزی قدیمی با بویه‌های پلی‌اتیلن در استان بوشهر، خورموسی و اروندرود با استفاده از کرین بارج استیجاری ارکان و یدک‌کش‌های استیجاری مرجان و زمستان و متعاقباً شناورهای مهر و مراد ۴ و ۵، اقدامات بسیار ارزشمندی انجام شده و شبکه گسترده‌ای از علائم بعضاً فرسوده در حوزه جنوب غرب کشور مورد تعویض، بازسازی، نگهداری و بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: این کار افزایش ایمنی آبراه و رضایتمندی بهره‌برداران و کارفرمایان را بدنبال داشته که شرح آن به تفصیل در گزارشات دوره‌ای گفته شده است.

صاحبی در پایان خاطرنشان کرد: گزارشات و مستندات کلیم مالی سال دوم قرارداد مطابق مفاد ماده ۲۶ قرارداد در سال گذشته طی همکاری این واحد با واحد مالی شرکت، تهیه و برای موجر قرارداد ارسال شده و مستندات سال سوم نیز در دست تهیه می‌باشد.

پایان پیام/

چاپ خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.