تا 29 مهر؛ بیست و نهمین دوره روز ملی صادرات
طراحی جوایز اختصاصی برای صادرکنندگان خلاق و برتر / برشمردن شاخصهای شرکتهای موفق صادراتی

به گزارش صبح تجارت: محمدرضا صفری در گفتوگو با خبرنگار سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به معیارهای شرکتهای موفق در حوزه صادرات، گفت: علاوه بر حجم صادرات، تنوع و حفظ بازارهای صادراتی، صادرات محصولات دانشبنیان، ایجاد مدلهای جدید صادراتی مانند تأسیس پایگاه در کشور هدف، مشارکت در تولید و صادرات و صادرات مجدد به کشورهای منطقه، میتواند به عنوان شاخصهای موفقیت در نظر گرفته شود.
صفری وظیفه سازمان توسعه تجارت ایران را شناسایی و معرفی شرکتهای موفق بر اساس این الگوها در روز ملی صادرات اعلام کرد و افزود: طراحی بسته حمایتی ویژه برای شرکتهای موفق، به ویژه شرکتهای دانشبنیان، اهمیت دارد.
وی با تاکید بر اینکه در این مسیر، ارزیابی عملکرد صادراتی شرکتها و شناسایی ظرفیتها و چالشهای هر شرکت مهم است، افزود: این مهم باعث خواهد شد تا بر اساس آن، بسته آموزشی و حمایتی متناسب با نیازهای واقعی شرکتها طراحی و ارائه شود.
مدیر کل دفتر آفریقا سازمان توسعه تجارت ایران، در ادامه سخنان خود درباره روز ملی صادرات، تأکید کرد که ارزیابی صادرکنندگان موفق نباید صرفاً بر اساس حجم صادرات انجام شود.
به گفته این مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت ایران؛ نمونههای موفق در حوزه صادرات میتوانند در شاخصهای متنوعی تعریف شوند؛ از جمله صادرکننده با بیشترین حجم صادرات، صادرکننده با بیشترین بازارهای صادراتی، صادرکننده با پایداری در بازارهای صادراتی، صادرکننده محصولات با فناوری بالا و دانشبنیان، صادرکننده محصولاتی که سابقه صادراتی نداشته و یا با رگولاتوری سخت مواجه هستند و همچنین صادرکنندهای که ایران را به عنوان اولین صادرکننده در یک حوزه خاص معرفی کرده است.
صفری در پایان ابراز امیدواری کرد که در سالهای آتی علاوه بر جوایز صادرکنندگان نمونه از نظر حجم و ارزش، جوایز ویژه برای صادرکنندگان فناور، مبتکر و حتی صادرکنندگان بار اول نیز در نظر گرفته شود. این اقدام میتواند به عنوان مشوقی برای شرکتهایی باشد که قصد ورود به بازارهای جدید و صادرات محصولات خود را دارند و آنها را تشویق به فعالیت در حوزه صادرات کند.
برچسب ها :ارزیابی صادرکنندگان موفق ، اولین صادرکننده ، ایجاد مدلهای جدید صادراتی ، بازارهای جدید و صادرات محصولات ، بازارهای صادراتی ، بیست و نهمین دوره روز ملی صادرات ، پایداری در بازارهای صادراتی ، تا 29 مهر ، تولید و صادرات ، حجم صادرات ، حفظ بازارهای صادراتی ، روز ملی صادرات ، شاخصهای شرکتهای موفق صادراتی ، شرکتهای موفق در حوزه صادرات ، صادرات مجدد ، صادرکنندگان بار اول ، صادرکنندگان فناور ، صبح تجارت ، طراحی جوایز اختصاصی ، عملکرد صادراتی شرکتها ، محمدرضا صفری
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰