تا 29 مهر؛ بیست و نهمین دوره روز ملی صادرات
روز ملی صادرات، یادآور اهمیت توسعه صادرات در شرایط تحریم/ فرصت بزرگ اندیشیدن با صادرات غیرنفتی

به گزارش صبح تجارت: اکبر گداری در گفتوگو با خبرنگار سازمان توسعه تجارت ایران، فلسفه صادرات، را افزایش مقیاس تولید و کاهش هزینههای تمام شده اعلام کرد و گفت: اگر تولید، برای بازار داخلی انجام شود، مقیاس تولید محدود است و هزینههای ثابت سرشکن نمیشوند، در نتیجه تحقیق و توسعه توجیه اقتصادی ندارد و نوآوری کاهش مییابد.
گداری با بیان اینکه با نگاه صادراتی، میتوان برای بازار بزرگتری تولید کرد، ادامه داد: در نگاه صادرات محور، مقیاس تولید افزایش مییابد و این امر به کاهش قیمت تمامشده، ارتقای نوآوری و توان رقابت محصولات ایرانی در بازارهای جهانی کمک میکند.
این مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: روز ملی صادرات فرصتی است برای یادآوری این واقعیت که توسعه صادرات نه تنها به افزایش درآمد و ارزآوری کمک میکند، بلکه امکان تولید پایدار و رقابتی را فراهم میآورد. چراکه بدون صادرات، تولید به تدریج کوچکتر و محدودتر میشود.
گداری در پایان افزود: صادرات، اجازه بزرگ فکر کردن، نوآوری در تولید و رقابت در بازارهای جهانی را میدهد. بنابراین فرهنگسازی و تبیین اهمیت صادرات برای بنگاهها و فعالان اقتصادی ضروری است.
برچسب ها :ارزآوری ، افزایش درآمد ، افزایش مقیاس تولید ، اکبر گداری ، اهمیت توسعه صادرات ، بازارهای جهانی ، بیست و نهمین دوره روز ملی صادرات ، تا 29 مهر ، تبیین اهمیت صادرات ، توجیه اقتصادی ، تولید پایدار و رقابتی ، روز ملی صادرات ، صادرات غیرنفتی ، صبح تجارت ، فرصت بزرگ اندیشیدن ، فعالان اقتصادی ، فلسفه صادرات ، کاهش هزینههای تمام شده ، نوآوری در تولید و رقابت
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰