با بهرهبرداری کامل از مترو کرمانشاه:
از شمال تا جنوب کرمانشاه روی ریل ذوب آهن اصفهان در ۲۰ دقیقه

شهر کرمانشاه در غرب ایران با جمعیت ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفری از جمله شهرهای کشور عزیزمان محسوب شود که ریل ذوب آهن اصفهان همچون سایر شهرها در مترو این شهر نیز با افتخار نقش توسعه ای دارد و محور پروژه ۱۳ کیلومتری مترو کرمانشاه به شمار میرود. پروژه ای که با بهرهبرداری کامل از آن، سفری ایمن و سبز از شمال تا جنوب شهر در کمتر از ۲۰ دقیقه به ثمر مینشیند.
به گزارش صبح تجارت: مهدی غلامرضایی مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار ما از کم و کیف این پروژه سخن گفته است.
مهدی غلامرضایی گفت : پروژه قطار شهری کرمانشاه به طول ۱۳ کیلومتر و با تعداد ۱۳ ایستگاه که میدان معلم اولین ایستگاه این پروژه در شمال شهر است تا ایستگاه فردوسی در جنوب شهر ادامه دارد.
وی افزود : این پروژه راهبردی در ۲ فاز تعریف شده که هشت و نیم کیلومتر آن شامل ایستگاههای: میدان آزادی، تقاطع بسیج و کارمندان در فاز اول قرار دارند و چهار و نیم کیلومتر دیگر نیز در فاز دوم در حال حاضر ایستگاههای عبوری هستند که به مرور وارد مدار، میشوند.
ریل گذاری ۵/۵ کیلومتری با ریل ذوب آهن، پیشرفت ۶۷ درصدی پروژه را رقم زد
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه ادامه داد : ریل گذاری ۵/۵ کیلومتر از فاز اول این پروژه مترو با ۶۱۰ تن ریل S49 ذوب آهن اصفهان هم اکنون از پیشرفت ۶۷ درصدی برخوردار است.
مهدی غلامرضایی اظهار داشت : ریل گذاری مترو کرمانشاه را با ریل استاندارد ذوب آهن اصفهان آغاز کردیم و لذا تا پایان فاز اول پروژه، نیاز ریلی ۸۵۰ تنی را از این کارخانه تامین میکنیم و ثبت سفارش بعدی ما به زودی برای ذوب آهن ارسال میشود.
ریل ذوب آهن اصفهان بدون ارزبری و در زمان مناسب به محل پروژه میرسد
وی خاطرنشان کرد : تامین این میزان ریل از خارج ازکشور، ارزبری فوق العاده بالایی دارد و همچنین در بخش گمرک،ترخیص و در مجموع تا زمان تحویل در محل پروژه، بسیار زمان بَر میشود اما ذوب آهن اصفهان با بومی سازی دانش تولید ریل و تامین نیاز متروها و راه آهن سراسری، این فرایندها را حذف کرد.
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه در پاسخ به این سوال که چه تعداد سفر روزانه از طریق این خط مترو انجام میگیرد چنین گفت : در خطوط مترو، جابه جایی مسافر در هر جهت (رفت و برگشت) با شاخصی تحت عنوان (PPhpd) اندازه گیری میشود لذا با بهرهبرداری کامل از مترو کرمانشاه، روزانه تعداد ۱۶ هزار سفر در مسیر رفت و برگشت انجام میگیرد.
وی اضافه کرد : این خط مترو ۱۳ کیلومتری که شمال و جنوب شهر را متصل میکند، زمان تردد شهروندان که با وسائط نقلیه حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه است به زیر ۲۰ دقیقه کاهش میدهد که این عدد در کاهش تصادفات،مصرف سوخت،آلودگی هوا و … نقش بسیار موثری دارد.
مهدی غلامرضایی، سه عامل موثر در بهرهبرداری از این خط مترو تا انتهای سال ۱۴۰۵ را چنین برشمرد : تامین اعتبار به میزان ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان، تامین حداقل ۲۴ واگن و همچنین تامین انرژی برق.
وی تصریح کرد : ناترازی برق همان طور که تولید فولاد را در اَقصی نقاط کشور تحت تاثیر قرار داده است در حیطه کاری ما نیز چالشهایی را ایجاد کرده که این محدودیتها ،گراف زمانی پروژه را دستخوش تغییر میکند.
مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه در پایان بیان کرد : بهرهبرداری کامل از دو فاز مترو این شهر در مجموع ۱۰۰۰ نفر اشتغالزایی را به دنبال دارد.









برچسب ها :از شمال تا جنوب كرمانشاه ، استاندارد ذوب آهن اصفهان ، ایستگاه فردوسی ، بسیج و کارمندان ، بهرهبرداری ، پروژه قطار شهری کرمانشاه ، تامین نیاز متروها ، ترخیص ، تولید فولاد ، دانش تولید ریل ، روی ریل ذوب آهن اصفهان ، ریل استاندارد ذوب آهن اصفهان ، صبح تجارت ، فاز دوم ، مهدی غلامرضایی ، میدان آزادی
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰