«بیزینس مستری» پُرفروشترین کتاب ایرانی حوزه کسبوکار؛ جهانیشدن تجربهای ایرانی در ۱۸ کشور دنیا

کتاب «بیزینس مستری» نوشته حسین طاهری در چاپ یازدهم خود پس از یک سال به عنوان پرفروشترین کتاب حوزه کسب و کار ایرانی ظاهر شده و امروز علاوه بر ترجمه و رونمایی به زبان انگلیسی، از طریق فروشگاههای معتبر کتاب دنیا از جمله آمازون در کشورهای مختلف به فروش میرسد.
به گزارش پایگاه خبری صبح تجارت، حسین طاهری نویسنده کتاب «بیزنس مستری» در نشست خبری با اصحاب رسانه در مرکز همایشهای صدا و سیما، با تاکید بر اینکه «بازار نشر در ایران یک بازار سختی است» اظهارکرد: البته من این سخن که گفته میشود سرانه مطالعه در ایران پایین است را قبول ندارم؛ زیرا همین کتاب که در حوزه تخصصی کسبوکار نگارش شده است، ظرف یکسال اخیر با توجه به قیمت بالایی که داشت؛ به چاپ یازدهم رسیده است.
وی با بیان اینکه اتفاقا سرانه مطالعه در کشورمان نسبت به سرانه مطالعه در بسیاری از کشورها بالاتر است، تاکید کرد: گواه این سخن حضور ناشران مختلف، فروشگاهها و شهر کتابهای متعددی است، که طی چند سال گذشته در کشور شکل گرفته و در حوزه انتشار کتاب مشغول به فعالیت هستند.
طاهری در ادامه با ذکر مثالی در این خصوص گفت: به طور مثال کتابی با عنوان «تکههایی از یک کل منسجم» نوشته خانم پونه مقیمی امروز بیش از یکمیلیون و ۲۰۰ هزار نسخه از این کتاب در ایران به چاپ بیش از ۴۷۰ بار رسیده است. یا کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» که آقای عادل فردوسیپور ترجمه آن را انجام داده؛ بارها تجدید چاپ شده است. پس چرا باید نویسندگان خارجی را مطرح کنیم.
نویسنده کتاب در ادامه خاطرنشان کرد: هدف من این بود که نشست معرفی کتاب بعد از دو رقمی شدن دوره چاپ کتاب «بیزنس مستری» برگزار شود، که چاپ این کتاب به دوره یازدهم رسید. همچنین این کتاب در سایت آمازون به فروش میرسد و انتشارات بارنز اند نوبل که جزو یکی از معتبرترین ناشران فروشگاههای زنجیرهای کتاب جهان است؛ این کتاب را به صورت فیزیکی میفروشد. نکته حائزاهمیت اینکه این کتاب در دسته کتابهایی نیست که بتوان به صورت پیدیاف یا پادکست مورد استفاده قرار داد و نسخه فارسی آن در ۱۸کشور وجود دارد.
نویسنده کتاب «بیزینس مستری» با بیان اینکه طی یک ماه اخیر این کتاب توسط یک گروه حرفهای به زبان انگلیسی ترجمه شده و امروز نسخه لاتین آن در دنیا به فروش میرود، افزود: هدف این بود که یک آزمون را به ارائه بگذاریم؛ نه یک دستاورد خاص. چراکه این دستاورد تنها متعلق به من نیست و متعلق به تمام کسانی است که طی این ۲۱ سال به من کمک کردند.
طاهری با تاکید بر اینکه من حاصل ۲۱ سال تجربه در حوزه کسبوکار را در قالب این کتاب درآوردم، گفت: از سال ۱۳۸۷ با اساتید خارجی کار کردم و از آنها میخواستم که به ایرانیها آموزش بدهند؛ در حالی که این کار دست در جیب هموطن کردن است؛ چراکه ما در ایران کارآفرینان، محققان و نویسندگان بسیار ارزشمندی داریم که از دانش بومی بسیار عالی برخوردارند. بنابراین هدفم این بود که کاری انجام شود، تا یک باور فردی و ملی در حوزه کسبوکار شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه مهم نیست چه کسی کتاب را نوشته است، گفت: امروز مهم این است که نویسنده کتاب «بیزینس مستری» پرفروشترین کتاب حوزه کسبوکار در سطح بینالملل؛ یک ایرانی اصیل است و این موضوع که فارغ از تمامی توهمات و هیجانات ملی که وجود دارد؛ این مهم بسیار ارزشمندتر و شدنی است.
طاهری همچنین گفت: برای من هم این موضوع خیلی کار سختی نبود و به راحتی اتفاق شد. ضمنآنکه ناشر بینالمللی این کتاب هم یک ایرانی است که در کانادا زندگی میکند و خود ایشان برای ترجمه کتاب پیشقدم شدند.
وی در ادامه در خصوص جهانی شدن کتاب «بیزینس مستری» گفت: باور مردم و باور ملی و باوری که ما از مردم دریافت میکنیم؛ سبب جهانی شدن این کتاب شد. در واقع به هیچ عنوان گمان نمیکردم که این کتاب روزی جهانی شود، اما تمام سعی خود را کردم که هر کس حتی اگر یک صفحه از این کتاب را مطالعه میکند؛ از آن بهره کافی ببرد. به همین دلیل جهانی شدن این کتاب نیز یک اتفاق بود. در واقع حس و نیتی که پشت آن داشتم؛ سبب شد تا این اتفاق رقم بخورد و کتاب جهانی شود. بنابراین هر ایرانی اگر بخواهد یک نگارش جهانی از این تجربیات داشته باشد؛ میتواند این کار را به راحتی انجام بدهد. حال که این تجربه سهولت پیدا کرده؛ تصمیم دارم به نویسندگان قدرتمند دیگر کشور که کم هم نیستند؛ کمک کنم تا کتابهای آنها هم جهانی شود.
طاهری در پایان با تاکید بر اینکه توهم دانایی از خود دانایی خطرناکتر است، گفت: فارغ از تجربههای سیاسی ما حرفهای بسیاری برای گفتن داریم. متاسفانه امروز خودتحریمیها و خود تخریبیها؛ بیشتر از تحریمها به کسبوکارهای موجود در کشور آسیب زده است. بنابراین من سعی کردم که با استفاده از تجربیات دیگران این کتاب را بنویسم تا تجربه جدیدی را در اختیار سایر کارآفرینان و متولیان حوزه کسبوکار قرار دهم.
گفتنی است کتاب «بیزینس مستری» (خلق تسلط کسبوکار) نوشته حسین طاهری است، که در ۶۷۲صفحه و در ۱۰ فصل کلیدی حوزه کسبوکار طراحی شده و توسط انتشارات کیدزوکادو در کانادا ناشر کتاب بیزنس مستری در سطح بین بینالمللی فعالیت دارد، به چاپ رسیده و برای کارآفرینان و متولیان حوزه کسبوکار در هر اقتصادی به عنوان نقشهراه قابل اجراست. این کتاب که اسفند ۱۴۰۲اولین نسخه آن چاپ شده است؛ بعد از یکسال امروز به چاپ یازدهم رسیده است. کتاب بیزینس مستری که نسخه فارسی آن به قیمت یکمیلیون و ۳۹۰ هزار تومان به فروش میرسد؛ طی یک ماه اخیر به زبان لاتین ترجمه شده و به فروش میرسد.
پایان پیام/
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰