کد خبر : 10641
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1403 - 22:11

ایستگاه مترو میلاد بی‌وقفه در حال احداث است/ این ایستگاه یکی از پرترددترین ایستگاه‌های قطار شهری شیراز است

ایستگاه مترو میلاد بی‌وقفه در حال احداث است/ این ایستگاه یکی از پرترددترین ایستگاه‌های قطار شهری شیراز است
محمدحسن اسدی با بیان اینکه ایستگاه مترو میلاد را یکی از ایستگاه‌های خط ۳ قطار شهری شیراز است، گفت: این ایستگاه در بولوار میرزای شیرازی قبل از زیرگذر صنایع در دست احداث است که به دلیل موقعیت مکانی و هم‌جواری با کمربندی شیراز، یکی از پرترددترین ایستگاه‌های قطار شهری شیراز محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح تجارت، محمدحسن اسدی ایستگاه مترو میلاد را یکی از ایستگاه‌های خط ۳ قطار شهری شیراز عنوان و اظهار کرد: این ایستگاه در بولوار میرزای شیرازی قبل از زیرگذر صنایع در دست احداث است که به دلیل موقعیت مکانی و هم‌جواری با کمربندی شیراز، یکی از پرترددترین ایستگاه‌های قطار شهری شیراز محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این ایستگاه بی‌وقفه در حال انجام است، تصریح کرد: تاکنون ۳۸ هزار مترمکعب حفاری، ۱۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی و به میزان ۸۳۰ هزار کیلوگرم آرماتوربندی در این پروژه انجام شده است.

این مقام ارشد شهری شیراز با اشاره به طول حدود ۱۲ کیلومتری خط ۳ مترو، گفت: روش حفاری در این خط به‌صورت مکانیزه (تی بی ام) با قطر تونل ۹ متر است که امتداد آن از میدان میرزای شیرازی تا شهرک گلستان است و در حال حاضر ۶ ایستگاه از ۸ ایستگاه این خط در حال ساخت است که ایستگاه میلاد یکی از آن ایستگاه‌ها است.

اسدی با اشاره به اینکه ایستگاه میلاد به روش ریپ و شمع در حال احداث است که برای احداث ایستگاه به این روش، نیاز بود تا در ابتدا یک رمپ دسترسی و تونل ایجاد شود، گفت: پس از طی این مراحل پروژه روند اجرایی خوبی را طی می‌کند.

وی به اهمیت احداث این ایستگاه اشاره کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه توسعه غربی خط یک قطار شهری تا ایستگاه راه‌آهن شیراز ادامه می‌یابد، ورودی شهر صدرا و شهرک‌های شمال غرب شیراز را به خطوط اصلی مترو وصل می‌کند.

شهردار کلان‌شهر شیراز ایستگاه مترو میلاد را یکی از ایستگاه‌هایی که به‌صورت زیرزمینی در حال احداث است، عنوان و اظهار کرد: حجم خاک‌برداری در این ایستگاه ۸۳ هزار مترمکعب و عرض ایستگاه ۲۸ متر است که حدود ۲۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی در این ایستگاه صورت خواهد گرفت.

اسدی به طاقت‌فرسا بودن احداث خطوط مترو اشاره کرد و با بیان این نکته که برای ساخت ایستگاه‌های مترو به روش زیرزمینی بایستی هزینه و زمان بیشتری متحمل شد، خاطرنشان کرد: سختی فراوان کار و مشکلات اقتصادی هرگز مانع از اجرای پروژه‌های مترو نشده است.

گفتنی است، خط ۳ مترو شیراز ظرفیت جابه‌جایی ۱۸ هزار مسافر در ساعت را دارد.

پایان پیام/

چاپ خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.