روابط عمومی محور اعتمادسازی، شفافیت و همگرایی در گروه اهداف

به گزارش خبرنگار صبح تجارت و به نقل از روابط عمومی گروه سرمایه اهداف، رضا هوشمند در دومین نشست مشترک مدیران روابط عمومیهلدینگها و شرکتهای زیرمجموعه این گروه با اشاره به جایگاه و اهمیت روابط عمومی در سازمانها گفت: «واحد روابط عمومی میتواند اتاق فکر استراتژیک سازمان باشد و اکنون که در مسیر معرفی برند گروه سرمایهگذاری اهداف و هلدینگها و شرکتهای وابسته آن قرار داریم، باید روابطعمومیها را بهعنوان مشاوران راهبردی مدیران بدانیم. فعالیت روابط عمومی نباید تنها به اطلاعرسانی، انتشار اخبار یا برگزاری رویدادها محدود شود.»
وی افزود: «روابط عمومی تنها پیامرسان سازمان نیست بلکه رسالت اعتمادسازی، شفافیت و اعتبارسازی برند را بر عهده دارد. درواقع مدیر روابط عمومی باید توانایی مدیریت اعتمادرا داشته باشد؛ به این معنا که میان مدیران، کارکنان، اصحاب رسانه و جامعه اعتماد و فهم مشترک ایجاد کند.»
مدیر روابط عمومی گروه سرمایهگذاری اهداف در ادامه مهمترین مأموریت مدیران روابط عمومی در هلدینگها و شرکتهای تابعه گروه اهداف را ایجاد ارتباطات مؤثر درونسازمانی و برونسازمانی و نگاه آیندهنگرانه عنوان کرد.
هوشمند با اشاره به ضرورت تقویت شبکههای ارتباطی درون و بیرون سازمان گفت: «تثبیت و ارتقای جایگاه و نقش روابط عمومیها در گرو رعایت ساختار استاندارد، تخصصی و تیمی منسجم است. توسعه همکاری میان روابط عمومیهای هلدینگها، وحدت پیام، همراستایی رسانهای و تبادل تجربه، قدرت ارتباطی گروه اهداف را بهطور چشمگیری افزایش میدهد.»
وی با تأکید بر پرهیز از عملکرد جزیرهای تصریح کرد: «همگرایی، تبادل اطلاعات و همافزایی ارتباطی باید محور حرکت ما باشد. روابط عمومیهای هلدینگها باید بازوان یکدیگر باشند نه جزایر جداگانه. تقویت ارتباطات بیرونی تنها زمانی ممکن است که شبکه ارتباطی درونی قدرتمند و منسجمی در گروه شکل گرفته باشد.»
هوشمند افزود: «گروه سرمایهگذاری اهداف از سرمایه اجتماعی ۳۹ هزار نفری برخوردار است که این ظرفیت میتواند در افزایش اثرگذاری فعالیتها نقش کلیدی ایفا کند. بنابراین روابط عمومیهای گروه اهداف با دایره وسیعی از ارتباطات مواجهاند و باید از این فرصت برای بهبود عملکرد و اجرای اقدامات مؤثر در شفافسازی و اعتمادسازی به نحو مطلوب بهرهگیری کنند.»
وی در ادامه تأکید کرد: «انجمنهای مردمنهاد و مدنی نیز بخشی از همین سرمایه اجتماعی هستند. با حمایت از فعالیتهای مدنی و تعامل سازنده با این انجمنها میتوان ارتباط مستقیم و مؤثری با جامعه برقرار کرد. این نهادهای مردمی میتوانند در شرایط بحران، بازوی ارتباطی و روشنگر اهداف باشند. تجربه پروژه جمعآوری فلرهای ایلام نمونهای از قابلیت بهرهگیری از ظرفیت انجمنهای زیستمحیطی است.»
مدیر روابط عمومی گروه سرمایهگذاری اهداف با اشاره به آییننامه اجرایی ارتباطات و رفتار حرفهای شورای روابط عمومی گفت: «هر فعالیت روابط عمومی در شرکتها باید بر اساس نقشه ارتباطی کلان و هدفمند گروه اهداف انجام گیرد؛ نقشهای که تصویری واحد از برند اهداف ارائه دهد. با اقدامات هماهنگ و برنامهریزیشده میتوانیم جایگاه برند گروه را ارتقا دهیم.»
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بهرهگیری از ظرفیتهای هوش مصنوعی در روابط عمومی تأکید کرد و گفت: «در عصر جدید، دیگر نمیتوان روابط عمومی را تنها بر اساس تجربه انسانی و ابزارهای سنتی اداره کرد. امروز دادهها، الگوهای رفتاری و احساسات مخاطبان بهسرعت تحلیل میشوند و ما باید از توان هوش مصنوعی برای دقیقتر دیدن، سریعتر واکنش نشان دادن و هوشمندانهتر تصمیم گرفتن استفاده کنیم. البته هوش مصنوعی باید تسهیلکننده فرایندها باشد، نه جایگزین انسان. نگاه گروه سرمایهگذاری اهداف، تحول دیجیتال واقعی در روابط عمومی است؛ مرحلهای که در آن فناوری توانافزای انسان محسوب میشود.»
وی در پایان با تأکید بر جریان شفاف اطلاعرسانی گفت: «یکی از چالشهای جدی امروز در روابط عمومیها پنهانسازی اطلاعات است. در حالی که در فضای مجازی، اطلاعات دائماً در گردش است، نقش روابط عمومی باید دروازهبانی اطلاعاتباشد؛ یعنی انتشار دقیق، کنترلشده و مسئولانه اخبار. این رویکرد موجب میشود اعتماد عمومی و اعتبار رسانهای گروه اهداف تقویت شود.»
پای
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰